tisdag 9 september 2008

Gårdens nya härskare

Myggor, myggor och åter myggor. Till och med inne på Konsum kunde man bli myggbiten häromdagen. Jag får erkänna mig besegrad och konstatera att det inte längre är jag som bestämmer när mina hästar ska tränas. De flygande blodsugarna har invaderat trakten så till den milda grad att vi tvingats lägga om schemat helt för alla utomhusaktiviteter här på gården. I kväll var det dock inte så dumt att träningen senarelades några timmar eftersom min sambo hade hunnit hem och kunde vara med. Det har blivit lite för få tillfällen av gemensam hästträning på sistone. I morgon har jag däremot inte möjlighet att vänta till att solen gått ner och myggorna gått och lagt sig (eller vad nu myggor gör på natten). Jag får väl helt enkelt anamma Marias uppmaning om störningsträning, spraya på ordentligt med insektsmedel på hästarna och testa om min hjälpgivning är så välintränad att den överskuggar de surrande irritationsmomenten i luften.

Inga kommentarer: