fredag 13 november 2009

Alla dessa saker man borde...

Jag borde fortsätta att gå igenom min inkorg och svara på mail och jag borde gå ut och ägna mig åt fysträning med hästarna som inte är i den form som de borde vara. Efter flera dagar av duktighet så tar jag dock paus. Jag tänker i stället "nyårskortsöva" med mina djur - Helt onyttigt men superskojigt.

Utmaningen i år är att få hela familjen, såväl två- som fyrbenta, att gruppera sig snyggt tillsammans utan fasthållning inför det årliga nyårskortet. Kan låta busenkelt men med en hund som gärna jagar katt, med en lånehäst som gärna jagar hund och med tre hästar som lätt blir uttråkade av att stå stilla utan att någon människa samtidigt verkar ge dem sin uppmärksamhet så finns det lite att öva på! Om jag dessutom behöver träna min sambo på något sätt inför detta har jag ännu ingen aning om ;-)

2 kommentarer:

Jana sa...

Mohaha, vet precis vad du menar. Hundarna är inte särskilt bra överens vid sådana där tillfällen och ska placeras långt ifrån varandra. Hästarna kunde stå emellan om de kunde stå stilla och tuppen och katten är för nära marken för att synas bra på kortet. Alla ska dessutom jämt vara längst fram och visa sitt nyaste trick. Fotografen vill att de ska stå fullkomligt orörliga i minst en minut och alla ska titta i kameran. ;-)
Lycka till!

carolina sa...

Hi,hi. Kreativa djur som bjuder beteenden är helt fantastiska även om det just vid fototillfällena lätt blir lite rörigt. Hovar, tassar och huvuden i alla möjliga och omöjliga positioner... Kul förresten med en klickertupp. Går han bra ihop med de övriga djuren?