tisdag 1 juli 2008

Första blogginlägget

Då var det även dags för mig att inta bloggosfären. Behövs det verkligen ännu en blog kanske du undrar?! Tyvärr vet jag ännu inte svaret på den frågan. Det är något som tiden får utvisa. Kanske spelar det inte så stor roll eftersom jag nog framför allt skriver här för min egen skull. Om det dessutom finns någon därute som vill läsa och kanske få lite inspiration så ser jag det mer som en bonus.

Min önskan är att hela tiden utvecklas och lära mig mer. Jag riskerar därför så klart att uttrycka saker som jag kanske redan imorgon har omvärderat. Blotta tanken på att formulera egna åsikter ger mig rysningar. De texter som jag är mer van vid att skriva, dvs. tämligen väl bakgrundsundersökt fakta samt reklamtexter är sådant som inte har samma risk att komma tillbaka och bita mig i svansen en vacker dag... Mitt bloggande kan alltså ses som en nyttig övning i att släppa prestigen en aning. Så välkommen till en notoriskt offentlighetsskygg kvinnas självterapi!

Inga kommentarer: