fredag 18 juli 2008

Rapport om Julius hälsa

Trots att jag ännu inte lyckats producera så många blogginlägg så finns det tydligen de som följer det som skrivs här -Surrealistiskt ;-) Beviset på detta fick jag häromdagen när en bekant till mig ringde och frågade hur det gått med hästen Julius egentligen. Jag hade ju inte skrivit i bloggen vad som hände efter problemen vid mitt första ridbanepass.



Här kommer en rapport i kortform:

  1. Förvärrade mystiska symptom - Ordentligt vinglig häst som var ovillig att lyfta hovarna (kände antagligen att han höll på att tappa balansen.)
  2. Trevlig och engagerad veterinär spenderade en halv eftermiddag hos oss på att försöka ställa diagnos. Inte heller hon hittade annat än diffusa, troligen neurologiska, symptom.

  3. Inte heller proverna som togs gav någon information om vad som var fel. Däremot kunde många eventuella obehagliga orsaker nu uteslutas.

  4. Jag förberedde mig på att åka in till hästkliniken för ytterligare prover och undersökningar då Julius helt plötsligt blev mycket bättre. Efter ytterligare ett par dagar var han helt symptomfri.

Jag är nu försiktigt optimistisk men helt säker känner jag mig förståss inte då vi faktiskt inte vet vad felet var...

Inga kommentarer: