måndag 14 september 2009

Min och Lusens helg

En trevlig helg är till ända. Jag hann visserligen inte ens hälften av vad jag hade tänkt mig men bara att känna sig pigg och kry var en njutning.

Jag har börjat hänga på mage över ryggen på Lusen och det går bättre och bättre. Även pysslandet vid stolen, som ska leda till själva uppsittningen, går frammåt. Han är nu näst intill oberörd när jag lägger mitt ben över ryggen på honom så det ligger inte långt borta att börja sitta på honom. I går kom Lusens matte med en smarrig hembakad äppelkaka och hälsade på. Jag var lite rädd för att hon skulle tycka att vi går lite för långsamt frammåt men hon verkade nöjd så här långt - Kul! Mycket roligt att få involvera henne i träningen lite också. Jag gissar att det inte blir ett lika stort steg att börja rida på sin unghäst om man som hästägare varit med en del under inridningsresans gång.

Inga kommentarer: