fredag 20 mars 2009

Dagen efter kursen

Jag borde verkligen sätta fart med allt efterarbete från de senaste dagarnas kurs med Andrew McLean. I stället sitter jag i soffan och tittar på hunden som sover skönt efter två fullmatade dagar med många intryck. I min hunds fall bestod kursen i att träffa många nya människor och hundar, att övernatta på ny plats, att behöva bo i bilen längre stunder än vanligt och att få sina rutiner väldigt rubbade. Något som han klarade över förväntan – Skönt! I mitt fall så var kursen kanske ännu mer omtumlande – Från tårögda hästägare som fått så fantastisk hjälp, kursdeltagare som lyckliga kramade om mig för att de nu insett att hästen därhemma inte ifrågasätter dem utan bara inte förstått vad de menar till kursdeltagare som verkligen led sig igenom den del av träningen som de orkade vara kvar och bevittna. Aldrig har vi arrangerat något som väckt så starka känslor och som jag själv känt mig så kluven inför. Detta kräver verkligen ett mer genomtänkt blogginlägg än vad jag har tid med de närmaste dagarna men jag lovar att återkomma. Som en bakgrund till vad jag kommer att skriva så ska jag publicera ett par inlägg ni aldrig fick se. I stressen dagarna innan kursen så skrev jag i bloggen men publicerade aldrig eftersom jag blev avbruten innan jag hann läsa igenom det jag skrivit (jag vill gärna åtminstone ha lite koll på vilka tangenter på datorn som fingrarna tyckt på innan jag publicerar :-) Så här kommer alltså lite gammal skåpmat…

Inga kommentarer: